بازدید 4971
وزیر انرژی قطر:


تحریم قطر بر صادراتش تاثیری نخواهد گذاشت

محمد الساده، وزیر انرژی قطر طی بیانیه ای در روز دوشنبه اعلام داشت که صادرات این کشور به ژاپن، هند، کره جنوبی و چین تحت تاثیر تحریم دوحه توسط چهار کشور عربی قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۱۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 10 July 2017
محمد الساده، وزیر انرژی قطر طی بیانیه ای در روز دوشنبه اعلام داشت که صادرات این کشور به ژاپن، هند، کره جنوبی و چین تحت تاثیر تحریم دوحه توسط چهار کشور عربی قرار نگرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، وی گفته است که صادرات قطر به این چهار کشور آسیایی تقریبا سه چهارم کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.


تحریم قطر بر صادراتش تاثیری نخواهد گذاشت

این بیانیه با اشاره به نظرات وزیر انرژی قطر در کنفرانسی در استانبول، بیان میدارد که صادرات قطر به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و بحرین، یعنی به برخی از کشورهای اصلی ای که قطر را تحریم نموده اند، کمتر از هشت درصد است.

در این بیانیه با اشاره به صادرات گاز مایع طبیعی و برخی دیگر از قرارداد های قطر ذکر شده است که: ”قطر همچنان به تمام توافقنامه هایش با شرکای خود متعهد می ماند و مصمم است که این وضعیت را علی رغم تحریم غیر قانونی و ناعادلانه که به این کشور تحمیل شده است، حفظ کند.”

این در حالی ست که مسئول بانک مرکزی قطر نیز گفته است که این کشور به اندازه کافی پول برای ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی و سیاسی عربستان سعودی دارد.

عبدالله سعود الثانی در مصاحبه ای با CNBC گفته است: "این اعتبار سیستم ما است، ما به اندازه کافی پول نقد برای ایستادگی در برابر هر گونه اتفاق غیر منتظره را داریم.”

رئیس امور مالی قطر افزود که 40 میلیارد دلار به اضافه طلا در خزانه موجود می باشد، این در حالی ست که سازمان سرمایه گذاری قطر 300 میلیارد دلار سرمایه دارد.

الثانی گفت: "بنابراین ما اعتقاد نداریم که در حال حاضر چیزی برای نگرانی وجود دارد. من می توانم بگویم شرایط ما به هر کسی اثبات می کند که ما در برابر هر نوع اتفاق غیر منتظره ای محکم، قوی و استوار هستیم. ”

به گفته این مقام دولتی، هیچ گونه اختلالی در قراردادهای بلند مدت نفت و گاز کشور، به وجود نیامده است.

الثانی اشاره کرده است که هنوز پولی که به این کشور وارد می شود بیشتر از مخارجی ست که از  این کشور خارج می شود.

ماه گذشته، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود را را با قطر به حالت تعلیق در آوردند و این کشور را به ارتباط با تروریست ها متهم کرده اند.

دوحه این اتهام را رد کرده و تحریم قطر به دست همسایگانش را غیرقانونی دانسته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی